Redovisningsansvarig till Inspira

Stockholm Heltid

Inspira är ett värderingsstyrt och framåtriktat företag inom arbetsplatsservice som ligger i framkant i sin bransch gällande teknik, miljö och affärstänk. Nu söker vi en ansvarstagande och lösningsorienterad redovisningsansvarig att ansvara för helheten från redovisning till bokslut och legal rapportering. Självständigheten i rollen kommer att vara stor och tempot högt i ett bolag som är välskött och innovativt. Som redovisningsansvarig ingår man i en ekonomifunktion som även innefattar controllers och ekonomiassistenter och rapporterar till ekonomichefen. Arbetsplatsen är placerad i helt nyrenoverade kontorslokaler i Solna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvara för alla moment i redovisningen från bokföring till bokslut
  • Personalleda ekonomiassistent samt controllers i redovisningsmoment
  • Kvalitetssäkra kund- och leverantörsreskontra
  • Upprätta månads- och årsbokslut samt behjälplig vid årsredovisning
  • Hantera moms- och skattedeklarationer
  • Processer avseende hantering och avläggning av lön
  • Bidra till hög kvalitet inom internkontroll
  • Bidra till förbättring av existerande rutiner och processer inom ekonomiavdelningen
  • Ansvara för att kvalitet upprätt hålls i ekonomisystemet
  • Nära samarbete med controllers och ekonomichef
  • Kontakt med revisorer

Kvalifikationer och erfarenhet
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha en god erfarenhet från att ha arbetat operativt med hela redovisningsprocessen, är självgående i arbetet och har goda systemkunskaper. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i en personalintensiv företagsmiljö och har en förståelse för flöden och processer i tjänsteproducerande bolag.

Personliga egenskaper
Det viktigt att du är självgående och trygg i din roll och med de kunskaper du har inom redovisningsområdet. Du är analytisk och kan hålla ett högt tempo med hög kvalitet i arbetet mot deadlines. Som person är du villig att ta ansvar, noga med detaljer och är mån om att hålla en hög servicegrad mot verksamheten och en hjälpsam inställning till kollegerna i teamet.

Placeringsort: Stockholm

Om Inspira
Inspira erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Inspira med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Magnus Åberg på 0709–817751. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 januari 2018. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
• Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
• Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
• Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten är tillsatt.

Prenumerera på ekonomijobb

Prenumerera på lediga ekonomitjänster. Du får då informationen direkt i inboxen.

Prenumerera