Inkassohandläggare

Behov av en inkassohandläggare

 

Vad gör en inkassohandläggare?

Som inkassohandläggare arbetar man med att hantera räkningar eller skulder som en privatperson eller ett företag inte betalat i tid.

Vilka arbetsuppgifter har en inkassohandläggare?

Jobbet som inkassohandläggare innebär att man har kontakt med privatpersoner och företag, via mejl eller telefon, som inte betalat sin skuld eller räkning och påminner dem om deras skyldigheter att betala. Man hanterar frågor och funderingar från parter som har hamnat på obestånd, kring sina skulder och om de kan få hjälp med t ex en avbetalningsplan för att betala sin skuld. Arbetet är både administrativt och kommunikativt.

Vilka egenskaper och kompetens krävs för en inkassohandläggare?

Att vara en inkassohandläggare är ett bra arbete för dig som har en positiv inställning, är en serviceinriktad och lösningsfokuserad person och som gillar att tala med kunder direkt i telefon. Du bör vara en driven och engagerad person med ”skinn på näsan” och som vågar att ställa tuffa frågor.

 
 

Lediga jobb

Här finns jobben! Konsultuppdrag, tjänster som vi rekryterar till hos våra kunder och jobb hos Meritmind.

Alla lediga jobb

 

Skicka in ditt CV till oss!

Med ditt CV hos Meritmind blir du sökbar för våra konsultchefer och rekryteringskonsulter.

Registrera CV

 

Är du intresserad av att anlita eller rekrytera en inkassohandläggare?

Fyll i dina uppgifter och specificera ditt behov, så hör vi av oss.