Backoffice inom bank med erfarenhet av bolån & Cash Management i Stockholm

Stockholm Visstid

Nu söker vi en medarbetare inom bolån & Cash Management till vår kund i Stockholm. Vår kund är en bank och du kommer att tjänstgöra inom området Cash Management med fokus på bolån. Tjänsten är ett längre konsultuppdrag på heltid i 12 månader (initialt), med start så snart som möjligt. Goda möjligheter till förlängning finns.

Arbetsuppgifter:

Tjänsten har ett primärt fokus på bolån, men innehåller även arbetsuppgifter kopplat till Cash Management.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

  • Lösen och flytt av bolån för bankens kunder.
  • Telefonkontakt med både banker och kunder.
  • Hantera frågor som berör bankgirotjänster, fil- och betallösningar samt konto- och likviditetsprodukter.
  • Ansvara för att kundens löpande frågor och banktjänster blir besvarade på bästa sätt.
  • Ta emot uppdrag från andra avdelningar, utreda problemställningar, hantera ändringar och avsluta existerande produkter och tjänster.
  • Gemensamma kundmöten med andra interna avdelningar.
  • Bidra till utveckling av arbetsrutiner och dokumentation på den aktuella avdelningen.

Kvalifikationer och erfarenhet

Till rollen söker vi dig som är nyfiken, positiv och framförallt engagerad. Viktigt i denna roll är också att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med bolån. Har du arbetat på företagssidan inom bank samt har erfarenhet av Cash Management (produkter, tjänster & system), så är det mycket meriterande.

Vi tror att du:

  • Är ansvarsfull och noggrann.
  • Du gillar att vårda och utveckla en viktig affärsrelation, både via telefon och mail.
  • Har arbetslivserfarenhet från liknande roll i bank/finans.
  • Är väldigt servicemedveten och intresserad av att lära dig nya saker. Du är en god kommunikatör och har känsla för de detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse.
  • Tycker om att arbeta tillsammans i grupp samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ till att lösa de problemställningar du ställs inför.
  • Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på engelska och på svenska samt arbetar obehindrat i Microsoft Office-miljö.
  • Du har ett tekniskt intresse och tycker om att utveckla arbetssätt och dokumentation.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Niclas Persson på niclas.persson@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan

  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Brightby Bemanning

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda, omsätter en halv miljard och är verksamma på olika orter i Sverige. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Välkommen med din ansökan !

Ansök till denna tjänst