Rollen hos Kilenkrysset kallas bolagsekonom eftersom du kommer att ansvara för redovisningen i ett antal av koncernens fastighetsbolag.
Till en affärspräglad verksamhet i enastående kontorsmiljö söker vi en anpassningsbar och serviceinriktad ekonom.
Avdelningen för ekonomi och administration består av fem bolagsekonomer, en controller, tre på reskontra samt en receptionstjänst. Avdelningen karaktäriseras tydligt av servicevilja och ömsesidig backup.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet består av att hantera alla ekonomiska transaktioner och bokföring för ett stort antal fastigheter. Arbetet kan liknas vid en redovisningsbyrå där varje fastighet är ett bolag. I vissa bolag händer mer, i andra mindre, och du ombesörjer bl a:
- löpande bokföring
- manuella betalningar
- moms- och skatteredovisning
- månads, delårs- och helårsbokslut
- upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Inom avdelningen ingår även administrativt arbete och därför kan det även förekomma att man får vara backup för leverantörsreskontra, telefonväxel och reception eller annat vid behov.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi tror att du har en ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande samt har arbetat ett par år med löpande redovisning. I teamet finns stöd och backup och du behöver inte ha gjort exakt allt som hamnar på ditt bord.
Personliga egenskaper
På Kilenkrysset går affärerna i första hand och det kan vara tvära kast. Som ekonom gäller det att vara flexibel och kunna prioritera om. Vi tror att du kommer att älska denna tjänst om du karaktäriseras av servicevilja, flexibilitet och uppfattar dig själv som anpassningsbar. Det sitter liksom inte fast.
Vad erbjuder företaget dig?
Du kommer till ett bra gäng i ett välrenommerat bolag med goda personalförmåner. Här är ett hjälpsamt klimat med ordning och reda på rutiner som främjar backup.
Placeringsort
Strängnäs. Arbetet förläggs till kontoret, ej hybrid.
Om företaget
Kilenkrysset är en privatägd bygg- och fastighetskoncern med kontor i Strängnäs. Jan Persson grundade bolaget/koncernen 1990 och är VD, styrelseordförande och ägare. Vår affärsidé är att bygga, förvalta, långsiktigt äga och utveckla attraktiva områden för lager och logistik, kontor, bostäder och samhällsnytta. Koncernen har ca 40 anställda och omsätter ca 300 miljoner i hyresintäkter.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind:
Håkan Holmberg, hakan.holmberg@meritmind.se, 073-394 55 52
Saga Bergman, saga.bergman@meritmind.se, 073-594 46 34
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en Bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
- Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
- Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV
Det räcker att du bifogar ditt CV. Vi använder ej personligt brev i våra processer.
Ansök till denna tjänstGodkänn datalagring
För att kunna registrera din ansökan behöver vi ett godkännande att spara dina personuppgifter. Läs mer på vår Integritetspolicy
Jag godkännerGodkänn Avbryt x
Ansök till denna tjänst
För att vi ska kunna genomföra en så objektiv rekryteringsprocess som möjligt ber vi dig utesluta känsliga personuppgifter så som ålder, civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Avbryt x