Ekonomiadministratör sökes till vår kund i Norrköping

Norrköping Heltid

Har du tidigare erfarenhet från att arbeta med kundfakturering i en internationell miljö och grundläggande redovisning samt trivs på en dynamisk och händelserik arbetsplats? Vill du samtidigt bidra till ett bättre resursutnyttjande och ett mer hållbart samhälle, då kan det vara dig vår kund söker.

Arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiadministratör arbetar du med kundreskontra med fokus på kontroller och fakturering samt redovisning. Tillsammans med din närmsta kollega är du ansvarig för att sköta faktureringen samt säkerställa korrekthet kring moms och punktskatter. För att tillförsäkra riktigheten av data i processerna jobbar du nära säljare och logistikavdelning med syftet att bland annat kontrollera regelefterlevnad. Du kommer även ha mycket externa kundkontakter. Du arbetar även med bankgarantier i syfte att minimera kundförluster. Du dokumenterar och följer upp finansiella säkringar och arbetar nära våra handlare inom olika kategorier. En mindre del av rollen innebär viss kontorsadministration och posthantering.

Placering för tjänsten är Norrköping. Tjänsten är ett kortare vik mellan maj-aug till att börja med.

Kvalifikationer och erfarenhet
Du har grundläggande kunskaper inom redovisning, moms och punktskatter. Vi ser gärna att du har en gedigen erfarenhet från fakturering, gärna i producerande företag. Erfarenhet från säkringsredovisning inom valutahandel är meriterande. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Du har erfarenhet av större ERP-system, samt goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga egenskaper
Som person är du organiserad och strukturerad där du har ett öga för detaljer. Du är stresstålig där du är lugn och trygg även vid förändringar. Vidare är du pålitlig och levererar konsekvent enligt överenskomna målsättningar och förväntningar. Du är teamorienterad där du delar med dig av information och kunskap inom gruppen och med lätthet skapar relationer med andra avdelningar och funktioner.

 

Ansökan

Brightby Bemanning: 

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se 

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) 
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. 
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. 
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil. 
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef  Malin Jeppsson malin.jeppsson@meritmind.se alternativt Tessan Bark therese.bark@meritmind.se.  Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. 

Tjänsten är tillsatt.

Prenumerera på Lediga tjänster

Prenumerera på lediga tjänster. Du får då informationen direkt i inboxen.

Prenumerera

Bli konsult hos Meritmind!

Vill du utvecklas snabbt och vara med att bidra till våra kunders fortsatta framgång?

Läs mer