
Är du en ekonomiassistent som motiveras av att arbeta i en familjär organisation som prioriterar samarbete, engagemang och satsning på att utveckla sin verksamhet? Tycker du om att arbeta i en affärsnära, omväxlande och i en serviceinriktad roll? Då kan den här tjänsten vara något för dig, för just nu rekryterar vi för Nolek AB räkning en ekonomiassistent som kommer ha en viktig roll på företaget. Som ekonomiassistent kommer du ansvara för kund och leverantörsreskontra men du kommer även ha andra ansvarsområden på företaget. Den här tjänsten passar dig som tycker det är roligt att få vara med att påverka och driva processer framåt. Tjänsten är placerad i Norsborg och det finns möjlighet till distansarbete. Start är omgående och vi hanterar alla ansökningar löpande så sök tjänsten redan idag!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande redovisning och bokföring
• Delta i bokslutsarbete samt månadsavstämningar
• Administration – HR relaterat exempel utläggs- och tidrapportering
• Administration – växel, inköp kontorsvaror, IT och övrig kontorsrelaterad administration
• Delta i utveckling av processer och effektivisering av rutiner
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är gymnasieekonom och har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du är flytande i både tal och skrift i svenska. Vi ser gärna att du kommer från ett mindre eller medelstort bolag och har tidigare arbetat med varierande arbetsuppgifter. Du har en god systemerfarenhet och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Pyramid.
Personliga egenskaper
Som person är du lätt att samarbeta med och har ett prestigelöst förhållningsätt mot dina kollegor och arbetsuppgifter. I den här rollen kommer du vara spindeln i nätet på företaget och kommer vara involverad i andra områden än ekonomi. Du kommer vara en nyckelperson som dina kollegor vänder sig till med frågor som inte bara berör ekonomi som till exempel inköp av kontorsvaror. Därmed behöver du vara en person som inte har något emot att bli avbruten i dina pågående arbetsuppgifter och tycker snarare om att kunna hjälpa till. För att axla den här rollen behöver du kunna arbeta självständigt, ta initiativ och dina arbetsuppgifter utför du noggrant och strukturerat. Samtidigt behöver du vara förändringsbenägen och kan prioritera om dina arbetsuppgifter i fall det behövs. Du är serviceinriktad och kommunicerar väl med både kollegor och externa personer. Ut över detta så ser vi gärna att du är en driven person som gärna vill delta i att förbättra och utveckla processer.
Om Nolek:
Nolek är en världsledande leverantör av helhetslösningar när det gäller tätkontroll, verifieringsprovning, läcksökning, heliumladdning och heliumåtervinning. Läcksökning används idag inom områden från elbilar/batterier och energilösningar till applikationer inom områden som medicin, vetenskap och rymd. Alla våra produkter är helt kundanpassade vilket ställer stora krav på vår problemlösningsförmåga och uppfinningsrikedom. Sedan starten 1973 har Nolek varit ledande inom utvecklingen av avancerad tätkontroll och skapat standarden för detta. Vi brinner för innovativa tekniklösningar och erbjuder marknadsledande produkter. Vi erbjuder både kundanpassade och standardiserade lösningar och på vårt huvudkontor i Norsborg har vi vår egen FoU-avdelning för att fortsatt hålla oss i framkanten av tätkontrollsteknologin.
Vårt huvudkontor finns i Norsborg i södra Stockholm och har fn 6 dotterbolag i Malaysia, USA, Nederländerna, Ungern, Kina och Danmark, samt ett antal distributörer världen över. Nolek koncernen omsätter ca 130 MSEK, har ca 100 anställda och ägs av Indutrade AB (publ) som är en långsiktig, framgångsrik och stabil ägare. Indutrade har drygt 200 dotterbolag, ca 8 100 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på över 20 Mdkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap lista. Läs mer om företaget på www.nolek.com
Söker du en ny utmaning där du får vara med och göra skillnad? Det får du göra hos oss på Nolek – på riktigt. Vi är det lilla bolaget med hög internationell närvaro, högteknologiska lösningar och stor arbetsglädje.
AnsökanFör mer information är du välkommen att kontakta Frida Dahlqvist, frida.dahlqvist@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)
- Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil-status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
- Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
- Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
- Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.