Kvalificerad redovisningsekonom till SOS Alarm i Stockholm

Stockholm Heltid

Är du en driven redovisningsekonom som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige?

Dag som natt, året runt finns SOS Alarm redo att erbjuda rätt hjälp på rätt plats i rätt tid. Detta görs genom att ta emot alla samtal till 112 men också genom att utveckla nya tjänster och innovationer för framtiden.

Vi söker för SOS Alarms räkning en kvalificerad redovisningsekonom som vill vara en del av ett team av erfarna, trevliga kollegor. Här får du möjlighet att arbeta brett med redovisningsfrågor, självständigt ansvara för ett av dotterbolagen, bidra till fortsatt utveckling av systemmiljön och stötta kollegor i verksamheten. Finansavdelningen består av 35 personer, Externredovisning består av fem personer och du kommer att rapportera till Redovisningschefen och arbeta i trevliga lokaler på Rådmansgatan.

Exempel på ansvarsområden som redovisningsekonom:

  • Löpande redovisningsfrågor med ansvar för avstämningar och analyser för SOS Alarm Sverige AB
  • I det löpande arbetet ingår upprättande och bokning av bokföringsordrar, hantering av leverantörsfakturor, granskning av utläggsredovisningar mm.
  • Självständigt ansvara för ett dotterbolags löpande bokföring och månadsbokslut
  • Periodiseringar och reserveringar i samband med bokslut. Månadsboksluten ställer höga krav på effektivt arbetssätt och noggrannhet
  • Stöd till Business Controllers inom olika affärsområden gällande redovisningsfrågor bland annat granskning och attest av leverantörsfakturor
  • Aktivt initiera och driva förbättringsprojekt
  • Delaktig i upprättande av delårsrapporter och årsredovisningar

Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och erfarenhet av självständigt bokslutsarbete i större företag, gärna med ett tidigare redovisningsansvar för ett eller flera bolag. Det är viktigt med stabil redovisningskunskap och intresse för- och idéer kring hur redovisningsprocessen kan effektiviseras och utvecklas. Du är en mycket god användare av Excel och då man inom koncernen står inför att implementera Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations ser vi gärna att du har systemintresse. Du talar och skriver svenska obehindrat.

Personliga egenskaper:
Som person är du strukturerad men ändå flexibel och gillar att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du är utåtriktad och socialt aktiv och älskar att samarbeta med andra. Du kommer ha en viktig roll i den löpande redovisningen i moderföretaget och ett eget ansvar för ett mindre dotterföretag och du stimuleras av att säkerställa att redovisningsflödet är korrekt. Du får god användning av din kommunikativa sida då du har en hel del kontakter internt i din roll. Vidare är du uthållig i ditt eget arbete och är van att arbeta både högt och lågt. Du triggas av kluriga redovisningsfrågor och ser ett nöje i att lösa problem.

Vad erbjuder SOS Alarm dig?
Tänk att kunna göra skillnad genom sitt dagliga arbete. Som medarbetare på SOS Alarm gör du det, oavsett befattning inom företaget. Vårt arbete bidrar på olika sätt till ett tryggare Sverige.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Kompetensen inom Finans är hög och här finns god möjlighet till utveckling.

Placeringsort: Stockholm



Om SOS Alarm:
Vi på SOS Alarm arbetar varje dag för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners – dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den offentliga och privata marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Vill du få en inblick i hur det är att jobba hos oss? Kika på denna FILM!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar SOS Alarm med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Wickholm, på +46 70-712 98 08. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök till denna tjänst