Manager Shared Service Center till Scandic Hotels, Stockholm

Stockholm Heltid

Vill du arbeta på ett företag där mångfalds- och hållbarhetsfrågor har ett stort fokus? Är du intresserad av att arbeta som Manager för Shared Service Center på en av Nordens ledande hotellkedjor, Scandic Hotels? Tycker du om  att jobba med förändringsarbete och utveckling? Som Manager kommer du att ansvara för ekonomiprocesserna Accounts Payable, Accounts Receivble och lön med en stor personalgrupp om 40 personer, varav 3 gruppchefer. Din arbetsplats är centralt belägen vid Sveaplan och du rapporterar till Finansdirektör Sverige.

Arbetsuppgifter som Manager Shared Service Center:

  • Leda och prioritera arbetsuppgifterna inom teamet
  • Effektivisera och kvalitetssäkra processerna inom Shared Service Center
  • Kommunicera löpande med interna funktioner inom Scandic Hotels Group för att lösa dagliga frågor såväl som större redovisnings- och policyfrågor
  • Delta och aktivt driva olika projekt som t ex implementering av nytt ekonomisystem, gemensam kontoplan med de övriga länderna inom Scandic Hotels Group
  • Personalansvar för 3 gruppchefer med respektive team
  • Ledningsgrupp

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har ca 10 års erfarenhet av redovisning och dokumenterad ledarskapsbakgrund. Du har erfarenhet av process- och systemorienterat förbättringsarbete och du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Lämplig bakgrund för denna roll kan vara tidigare erfarenhet som ekonomichef på ett mindre företag, från revision eller som chef inom Shared Service Center.

Personliga egenskaper
Rollen som Manager präglas mycket av att driva förändring och att utveckla gruppen och funktionen. Ditt ledarskap grundar sig i ett uppmuntrande och coachande förhållningssätt och du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta. Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du inspireras av att leda ditt team. Som ledare skapar du engagemang samtidigt som du visar självtillit och stabilitet. Du tillför energi och bidrar med ett nyskapande tänk och du har en drivkraft i att förbättra, förenkla och effektivisera.

Placeringsort: Stockholm

Om Scandic Hotels Group
Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.se

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Scandic Hotels med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Erna Stamming på 070-750 22 76 eller kandidatansvarig Pernilla Larsson på 070 791 21 07. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31 maj 2019. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.

Välkommen med din ansökan!

Ansök till denna tjänst