Bemanning inom ekonomiområdet

Vårt konsultnätverk bygger på erfarenhet och nyfikenhet

Skicka en förfrågan

 

Vår högkvalitativa bemanningstjänst

Behovet av ny kompetens kan komma plötsligt. Det kan vara kortvariga behov vid tex arbetstoppar, projekt eller sjukskrivningar. Ibland övergår dessa tillfälliga behov till ett längre perspektiv. Behöver du ha en konsultlösning så blir det oftast bättre och går snabbare med en partner som har specialiserat sig på just ditt behov. Vi fokuserar uteslutande på konsulter och kandidater med bakgrund inom ekonomiområdet, oavsett om de är nyexaminerade, har några eller flera års arbetslivserfarenhet.

Vi träffar regelbundet kandidater med relevant bakgrund och intressanta profiler på förutsättningslösa intervjuer.  Genom att träffa våra kunder och lyssna till deras nuvarande och framtida behov håller vi oss uppdaterade på vilka profiler vi behöver ha i vårt nätverk. På så sätt kan vi snabbt tillsätta uppdrag när förfrågan kommer. Vi har nära och goda personliga relationer med alla våra konsulter och kan därför matcha såväl utifrån kompetens men också utifrån personliga egenskaper.

 

Roller att anlita oss för

Roller inom ekonomiområdet:

Ekonomiassistent
Redovisningsekonom
Junior Business Controller
Redovisningsassistent
Lönespecialist

Roller inom ekonomiområdet:

Ekonomiassistent
Redovisningsekonom
Junior Business Controller
Redovisningsassistent
Lönespecialist

Hur ser bemanningsprocessen ut?

Bemanningsprocessen

 

 

Jag fick ett otroligt gott intryck av Meritmind under en rekryteringsprocess. Fivi, som konsultchefen heter, var engagerad, professionell och trevlig. Till skillnad från flera andra konsultföretag jag varit i kontakt med, höll den goda känslan i sig under hela processen från början till slutet. Det märktes att Fivi och Meritmind verkligen bryr sig om sina konsulter.
//Martin Sederholm

 
 

Hur fungerar bemanning?

Tillsammans går vi igenom vilken kompetens och profil du har behov av. Därefter söker vi efter rätt person bland våra anställda konsulter eller i vårt etablerade nätverk.

Rätt lösning för dig

Vi anpassar vårt upplägg efter dina behov. Antingen tar du in en konsult under en bestämd tid, eller så rekryterar du en person som ska vara hos dig permanent. En vanligt förekommande variant på det är att först ta in personen som konsult och sedan konvertera uppdraget till en tillsvidareanställning hos er, en så kallad "hyr först anställ sedan" lösning.

 Kontinuerlig kontakt

Under processen har du löpande kontakt med ansvarig konsultchef/rekryteringskonsult som håller dig uppdaterad.

Vi gör det första urvalet och kvalitetssäkrar kandidaterna med intervjuer, tester och referenstagning.  Du träffar slutkandidaterna hos dig för att göra det slutgiltiga valet.

Under konsultuppdraget

När konsulten väl är på plats hos er, håller konsultchefen från oss kontakt med både dig och konsulten för att säkerställa att allt går bra.

Uppdragets slut

I slutet av ett tidsbestämt uppdrag gör vi en utvärdering och stämmer av. Det kanske är aktuellt med en förlängning eller så avslutar vi uppdraget och vi hjälper vår konsult vidare till nästa uppdrag.

Våra kundansvariga håller kontakten med dig så att vi alltid kan agera snabbt när behovet uppstår nästa gång. Då går det ännu snabbare eftersom vi redan känner varandra.

 
 

Kontakta oss!

Har du ett behov eller vill veta mer om vårt erbjudande inom bemanning? Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss.