Ledigt jobb
Ekonomiassistent, Stockholm söderort

Typ
Konsultuppdrag
Plats
Stockholm
Omfattning
Heltid
Är du en noggrann och driven ekonomiassistent som vill arbeta i ett stort men familjärt bolag där du kan ta nästa steg i din karriär och bli en del av en framgångsrik koncern? Se hit nu!
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta i en tät grupp av erfarna ekonomiassistenter där ni stöttar varandra inom både kund- och leverantörsreskontra. I denna dynamiska och samarbetsinriktade miljö kommer du att ha möjlighet att dela kunskap och erfarenheter med dina kollegor, där ni fortsätter utveckla ekonomifunktionen på dess tillväxt- och förändringsresa.
I rollen får du möjlighet att specialisera dig på dina specialistkunskaper, oavsett om det gäller kreditbedömning, indrivning, ROT/RUT eller moms. Du kommer att kunna fördjupa dig inom de områden som intresserar dig mest och där du har mest kompetens, vilket gör att du kan bidra med värdefull expertis till teamet. Rollen kan komma att formas efter vad du vill och kan, vilket innebär att du har stor flexibilitet att påverka din arbetsdag och utveckla dina färdigheter inom de områden som du brinner för. Detta ger dig en unik möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du bidrar till företagets framgång.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Kundreskontra:
- Registrering av nya kunder
- Kundinbetalningar
- Hantering av påminnelser, inkassouppdrag, ackordsförhandlingar, konkurser
- Fakturering av dröjsmålsränta
- Avstämning av kundreskontra och närliggande balanskonton
- Reservering osäkra fordringar
- Åldersanalys
- Kundrelaterade uppföljningar och analyser
- Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
- Administration av ROT/RUT/Grön Teknik-avdrag
- Utveckling och support
- Leverantörsreskontra:
- Fakturahantering: Ta emot, behandla och registrera inkommande leverantörsfakturorBetalningar: Förbereda och genomföra betalningar till leverantörerAvstämning: Stämma av utbetalningar och uppdatera leverantörsreskontran, momshanteringPåminnelser: Hantera betalningspåminnelser och inkassoärenden
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Du bör ha en god förståelse för hela processen och vara bekväm med att hantera olika moment inom både kund- och leverantörsreskontra. Specialistkompetens inom kreditbedömning, indrivning, ROT/RUT eller moms är en stor fördel. Goda systemkunskaper och daglig användning av Excel som arbetsverktyg är ett krav.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du bör vara självgående och kunna ta egna initiativ, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team. Att hantera kundärenden är vardag för dig och du har skinn på näsan samtidigt som en hög servicekänsla är din främsta prioritet. Din kommunikativa förmåga och ditt engagemang kommer att vara avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen.
Om företaget
Företaget är ett stort bolag verksamt inom elinstallation i Sverige och är en del av en större koncern. Här erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Företaget värdesätter sina medarbetare och erbjuder en inkluderande och stöttande företagskultur.

Övrigt
- Söderort, Stockholm
- På plats 5 dagar per vecka, 8-17
- Tillsättning omgående
- Konsultuppdrag med chans till överrekrytering
Om Meritmind
Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner
