Hoppa till innehåll

Ledigt jobb

Inkassohandläggare sökes i Stockholm

Typ

Konsultuppdrag

Plats

Stockholm

Omfattning

Heltid

Är du redo för en ny utmaning? Meritmind söker nu inkassohandläggare för kommande uppdrag och vi vill träffa dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till våra kunders framgång!


Har du erfarenhet av att arbeta kundnära och relationsbyggande? Är du självgående, initiativtagande och har en god kommunikativ förmåga? Drivs du av att jobba affärsnära och att vara en del av ett sammansvetsat team där du får vara med och fatta beslut? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig!

Meritmind ser nu ett ökat behov hos våra kunder och söker därför flera kompetenta kollegor för kommande uppdrag. Som inkassohandläggare hos Meritminds kunder spelar du en central roll i verksamheten där din insats är avgörande för många människors ekonomi. Med telefonen som ditt främsta verktyg etablerar du kontakt med kunder och hjälper dem vidare i deras ärenden med ett strukturerat och engagerat förhållningssätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som inkassohandläggare

  • Hantera inkommande och utgående ärenden med gäldenärer via kundportal, mejl, chatt och telefon
  • Bedöma och utforma kundanpassade betalningsplaner
  • Ha kontakt med diverse myndigheter och ombud och hantera vissa juridiska ärenden
  • Andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom tjänsten
  • Bidra till att utveckla rutiner och processer för att kvalitésäkra fortsatt arbete

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som idag arbetar i en kund- och servicefokuserad roll och är redo att ta nästa steg i din karriär. Du har redan erfarenhet av att arbeta nära kunder och bygga relationer inom bank- och finans och helst inom kredit- eller inkassoverksamhet, och nu vill du fortsätta utvecklas och ta på dig mer ansvar.

Du har:

  • Eftergymnasial utbildning
  • Tidigare arbetslivserfarenhet från kundtjänst och krav-/ kredithandläggare, kundrådgivare. Alternativt en liknande tjänst inom bank/finans. Erfarenhet av inkasso är meriterande men inte ett måste.
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Vana av att använda telefon som arbetsredskap
  • God datorvana och är flink på system.

Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen är du en person som verkligen bryr dig om människor och service. Du är nyfiken och självgående, och du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver ärenden vidare mot mål. Du arbetar strukturerat och effektivt utan att kompromissa med kvaliteten. Du är en problemlösare som motiveras av att leda och bidra till förbättringsarbete. Som person är du prestigelös och flexibel, och du har lätt för att kommunicera med både kollegor och externa kontakter. Du är helt enkelt en riktigt bra lagspelare!

Förutom ett intressant jobb erbjuder Meritmind

  • Kollektivavtal
  • Förmåner genom Benifit som är vår förmånsportal
  • Friskvårdsbidrag
  • Kompetensutveckling, konsultfrukostar, nätverksträffar och andra sociala aktiviteter

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen): Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Kontaktperson

Carolina Löfgren

Konsultchef/rekryteringskonsult