Ledigt jobb
Redovisningsekonom, nordöstra Göteborg

Typ
Rekrytering, Konsultuppdrag
Plats
Göteborg
Omfattning
Heltid
Tjänsten är tillsatt
Vill du utvecklas inom redovisning och controlling i ett varmt och familjärt bolag i nordöstra Göteborg? Vi söker dig som har 1–3 års erfarenhet av rollen som redovisningsekonom och som vill ta nästa steg i karriären. Här får du möjligheten att växa, ta ansvar och arbeta i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där din utveckling står i fokus.
Tjänsten är en konsultrekrytering, vilket innebär att du inleder som konsult i sex månader med ambitionen att sedan bli överrekryterad. Start sker omgående eller inom en månad, och du arbetar i en hybridroll med tre dagar på plats.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som Financial Controller
- Ansvara för finansiell rapportering och analys.
- P&L-analys och uppföljning av avvikelser.
- Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut).
- Balansavstämningar och kostnadskontroll.
- Moms- och skattehantering, inklusive deklarationer.
- Budget- och prognosarbete samt stöd till verksamheten i ekonomiska frågor.
Kvalifikationer och erfarenhet
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
- Tidigare erfarenhet av löpande bokföring inklusive bokslutsarbete.
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Jeeves.
- Kunskap inom moms och skatter är meriterande.
- Erfarenhet av finansiell rapportering och analys är meriterande.
- Flytande kunskaper i både engelska och svenska.
- Kunskaper i Tyska och/eller spanska är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en driven och självgående person med en stark vilja att utvecklas. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och lär dig snabbt. Med en lösningsorienterad inställning tar du dig an utmaningar med självständighet och ansvar. Samtidigt trivs du i en familjär miljö där samarbete och teamkänsla är en naturlig del av vardagen. Du är analytisk, noggrann och flexibel, med en positiv attityd som bidrar till en inspirerande och trivsam arbetsplats.

Om Meritmind
Meritmind är Sveriges ledande konsult- och rekryteringsbolag inom ekonomiområdet. Med ett stort nätverk av skarpa ekonomikonsulter och träffsäkra rekryteringar hjälper Meritmind människor och företag att lyckas inom ekonomiområdet varje dag. 25 års erfarenhet har gjort oss till en ledstjärna – för verksamheter i behov av expertis och för ekonomer som värdesätter utveckling och omtanke. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås och Jönköping sysselsätter vi 450 personer och verkar över hela Sverige.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Jenny Österberg 0739-427480, jenny.osterberg@meritmind.se eller Talent acquisition specialist Sofia Skyvell på 0701-660871, sofia.skyvell@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är tillsatt
Kontaktpersoner

