Hoppa till innehåll

Ledigt jobb

Redovisningsassistent, APC Logistics AB, Stockholm

Typ

Rekrytering

Plats

Stockholm

Omfattning

heltid

Är du en erfaren redovisningsassistent som vill ta nästa steg och ansvara för hela kundreskontran? Du vill arbeta på ett stort internationellt företag men samtidigt ha en familjär känsla? Har du lätt att kommunicera på engelska och kanske till och med kan tyska? Läs då vidare för du kan vara rätt person för den här rollen.

För kunds räkning rekryterar Meritmind nu en redovisningsassistent som kommer arbeta med kundreskontra som ska ansvara för hela flödet. APC Logistics är ett framgångsrikt logistikföretag som sitter i Arlandastad och har kontor över hela världen. Det här en direkt rekrytering och start i närliggande tid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Kundreskontra
  • Inbetalningar
  • Påminnelsehantering
  • Kontoavstämningar
  • Likviditetsbudget
  • Cashflow
  • Intercompany avstämningar
  • Hantera ekonomimejlen
  • Medverka i månad och kvartalsbokslut

Du rapporterar direkt till ekonomichefen.

Vem är du?

Vi söker dig som har minst gymnasieekonomexamen och har flera års erfarenhet av att arbeta som redovisningsassistent/ekonomiassistent. Du får gärna ha erfarenhet av ekonomisystemet Medius eller CargoWise men det är inget krav för tjänsten. Rollen kräver att man är noggrann, ordningsam, serviceinriktad och kan arbeta självständigt. Viktigt att följa rutiner men kan också att ta egna initiativ. Du behöver vara flytande i både svenska och engelska då rollen innefattar samarbete med flera olika bolag som sitter utanför Sverige. Det är starkt meriterande om du har tyska språkkunskaper i tal och skrift. Du har lätt för att kommunicera och förklara på ett tydligt sätt och är prestigelös och trivs i en koordinerande roll där det ställs krav på struktur. Du arbetar även flexibelt och är en team-människa som sprider härlig energi omkring dig.

APC Logistics

APC Logistics AB ett företag inom Nippon Express gruppen som är inne i en intressant utvecklingsfas och söker nu en redovisningsassistent för Sverige med placering på vårt kontor i Arlandastad, Stockholm.

Om Meritmind

Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget ca 350 anställda och omsätter ca en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Frida Dahlqvist frida.dahlqvist@meritmind.se

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process och att du inte behöver skicka in ett personligt brev.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen):
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Kontaktperson

Frida Dahlqvist

Konsultchef/rekryteringskonsult