Redovisningsekonom omgående

Stockholm Heltid

Nu söker vi en positiv, glad och energisk redovisningsekonom med expertis på intäktssidan som vill jobba i ett snabbfotat, rörligt och dynamiskt bolag mitt i centrala Stockholm!

Bolaget är ett medelstort bolag, startat för ca fem år sedan, som skapar livsmiljöer och designar samt förvaltar och hyr ut bostäder. I Bromma, Stockholm sitter du i fina lokaler med möjlighet till hybridarbete.

Som anställd på bolaget erbjuds du en rolig och utvecklande arbetsplats och en tjänst där du får möjlighet att arbeta i ett växande bolag där du kommer att få forma din roll och utvecklas i takt med bolaget. Tillsammans med CFO:n kommer du att utveckla ekonomifunktionen och arbeta löpande med ekonomi med fokus på intäkssidan, rapportering och processer.

Ekonomifunktionen sitter i gränslandet mellan operations och sälj och inledningsvis kommer arbetet bestå i att rensa och städa upp i en systemrelaterad backlog, där dina redovisningskunskaper, din sociala förmåga och ditt utrednings- och detektivsinne kommer väl till pass.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som redovisningsekonom

  • Avstämningar
  • Bokslutsarbete
  • Cashflow
  • Reskontra
  • Utredningsarbete
  • Processförbättringar, rutinbeskrivningar och effektiviseringar
  • Analys
  • Rapportering
  • Vara cfo:ns högra hand

Vem är du?

Vi söker en ansvarsfull person som trivs att arbeta såväl högt och lågt. Du är social, framåt och kan jobba självständigt såväl som i grupp.
I tillägg till detta ser vi gärna att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt att du är van att arbeta mot uppsatta deadlines.
Som person har du en mycket god förmåga att kunna prata med olika människor, främst på engelska, förklara vikten av att följa vissa processer och även ha tålamod att ta fram effektivare sådana. Du är en person som tycker det är kul att grotta i fel och detaljer och som knyter näven i fickan och inte ger sig. Du kan inte förvänta dig rutiner på denna arbetsplats, utan det är något du måste skapa i rollen, och även se till att andra följer dessa.
Som person är du självständig, du är inte rädd för att hugga tag i problem, envis nog att försöka själv och modig nog att fråga om hjälp om så skulle behövas och du trivs med att fatta egna beslut och styra dig själv.
Du tycker om att arbeta i ett växande bolag där den ena dagen inte är den andra lik och du gillar en dynamisk vardag där du får möjlighet att vara kreativ i ditt arbets- och tankesätt. Med andra ord är du flexibel och anpassningsbar och har en ”nu kör vi!”- mentalitet.

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial ekonomirelaterad utbildning
  • Minst 2-5 års erfarenhet av brett redovisningsarbete
  • Självgående i hela redovisningskedjan
  • God systemvana och intresse för detta, primärt Fortnox
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Flytande svenska både muntligt och skriftligt, goda kunskaper i engelska premieras.

 

Tillsättning: Omgående, så snart som möjligt

Placering: Bromma, Stockholm

Anställningsform: Fast anställning hos kund. Provanställning tillämpas

För mer information är du välkommen att kontakta Carolina Löfgren på carolina.lofgren@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civil-status, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV

Välkommen med din ansökan!

Ansök till denna tjänst

Prenumerera på Lediga tjänster

Prenumerera på lediga tjänster. Du får då informationen direkt i inboxen.

Prenumerera