Ekonomiassistent sommarjobb, Lidköping

Lidköping Visstid

För kunds räkning söker vi efter dig som vill jobba några veckor som ekonomiassistent på ett bolag i Lidköping. Under upplärningen som sker vecka 25-26 är det bra om du är på plats på kontoret, åtminstone under några dagar. Resterande tid kommer du kunna arbeta hemifrån eller på kontoret, vad som passar dig bäst!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Efter överlämningen kommer du ges möjligheten att självständigt ansvara för det löpande arbetet på ekonomiavdelningen. Den största delen av arbetet kommer kretsa kring kundfakturering, leverantörsreskontran och att agera kundsupport i olika ärenden.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundfakturering och leverantörsreskontran. Som person är du orädd, ansvarsfull och noggrann samt har lätt för att sätta dig in i nya system. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Business Central är det starkt meriterande.

Om rollen som ekonomikonsult

Som ekonomikonsult hos oss erbjuds du varierande och utvecklande uppdrag i olika branscher. Vi vill gärna att vår relation blir långvarig och tillsammans med våra erfarna och duktiga konsultchefer ser vi till att hitta uppdragen som passar bäst just för dig. Du och din konsultchef håller nära kontakt under uppdragen, ser till att du trivs och hjälper dig hela tiden till nästa steg i din karriär. Vi träffas ofta för att umgås och dela erfarenheter med varandra. Du blir en del av ett starkt nätverk och ett välrenommerat varumärke. Dessutom har vi väldigt roligt tillsammans när vi ses!

Vad erbjuder vi dig?

Konsultrollen erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter där du får möjlighet att se olika typer av branscher och ekonomiavdelningar i mindre, medelstora och stora bolag och därmed utveckla din kompetens ytterligare.

Vi erbjuder ett stort utbud av utbildningar och seminarium samt föreläsningar och konsultträffar. Utöver detta har du som konsult tillgång till ett digitalt utbildningsverktyg för att effektivisera din vardag och få kompetensutveckling på ett enkelt och snabbt sätt. Allt för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult.

Som konsult på Meritmind har du en trygg anställning som omfattas av kollektivavtal. Självklart har vi också förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och tillgång till förmånsportalen Benify.

Om Meritmind

Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter över en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Jenny Österberg 0739-427480, jenny.osterberg@meritmind.se eller konsultchef Sofia Skyvell på 0701-660871, sofia.skyvell@meritmind.se
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande konsultprocess. Detta innebär bland annat att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är tillsatt.