Administratör/ekonomiassistent sökes till kund i Linköping.

Linköping Heltid

Vi söker en trygg person med intresse för ekonomi, administration och utveckling. Drivs du av utmaningar och vill arbeta i en organisation som ger dig möjlighet att växa? Nu kan du bli en del av vår kunds nyetablerade avdelning där du erbjuds ett arbete som präglas av teamwork, servicekänsla och struktur.

Om tjänsten

Du kommer ingå i företagets verksamhetsstöd som är en relativt ny funktion inom verksamheten. Här jobbar man för att serva och stötta verksamhetens medarbetare, ekonomiavdelningen samt kund- och leveransprocesser. På arbetsplatsen arbetar ett 70-tal personer inom företagets olika enheter. Tjänsten innebär att du ingår i 2:a linjens support inom verksamhetsstöd, vilket betyder att ditt uppdrag är att dagligen stötta, förbättra och utbilda interna och externa användare i de processer som finns i dagsläget.

En viktig del av uppdraget är att identifiera utvecklingsbehov och bedriva ett förbättringsarbete i syfte att säkerställa effektiva och lättillgängliga arbetssätt som bidrar till att underlätta kundens flöden. Där ingår även att bidra med kunskap inom ramen för pågående projekt, uppdatera lathundar, rutinbeskrivningar och utforma samt genomföra utbildningar för att skapa förutsättningar för användare att kunna utföra sitt uppdrag. I ansvaret ingår även utveckling av processer och funktionalitet av IT-lösningar. Detta innebär regelbunden kontakt med systemleverantör eller IT-expert där ni återskapar användarfel och testar nya lösningar.

Arbetsuppgifter

  • Support till verksamheten genom digitala kanaler
  • Stödja ekonomiteamet i frågor internt och externt
  • Hantera olika behörigheter och administration kring detta
  • Hantera inkommande ärenden via ärendehanteringssystem
  • Analysera, stödja och arbeta för utveckling och förbättring av verksamhetsprocesserna
  • Ta fram olika underlag och serva dina kollegor och kunder

Kvalifikationer och erfarenhet:

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom ekonomiområdet alternativt ekonomisk utbildning. Du har god förståelse av att jobba med de flöden som finns inom ekonomi. Vi ser att du har god systemvana och goda kunskaper i Office-paketet. Har du tidigare jobbat i blandad tjänst med administration/ekonomi är det ett plus. Har du även förståelse för IT-system är det en fördel. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Personliga egenskaper: 

Du är kommunikativ, serviceinriktad och positiv som person. Att serva, utbilda och förbättra processer ser du som en givande utmaning. I rollen ges du stort ansvar samtidigt som du välkomnas till en mycket uppskattad arbetsplats.

Du har god kännedom och kunskaper om ekonomiflödet och kan hantera ekonomifrågeställningar på ett tydligt sätt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med stöd och utveckling av stödprocesser såsom ekonomiadministration, löneadministration, HR-administration.

Ansökan

Brightby Bemanning: 

Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se 

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen) 
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. 
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV. 
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil. 
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef  Tessan Bark therese.bark@meritmind.se.  Intervjuer och urval kommer att ske löpande varför vi önskar din ansökan så snart som möjligt. Brightby Bemanning arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. 

Tjänsten är tillsatt.