Administratör till bostadsföretag, Stockholm

Stockholm Heltid

Brightby Bemanning söker nu en Administratör för kunds räkning.
Är du en fena på administration, tycker om att ha ansvar och gillar ständig utveckling? Vill du bli en del av en arbetsplats där man jobbar med något så viktigt som människors hem och där man vågar testa nya saker? Läs vidare, detta kan vara jobbet för dig!

Kunden är ett av landets största bostadsföretag med närmare 60 000 hyresgäster och har sitt kontor på Södermalm, Stockholm. Du blir en del av bolagets inköpsenhet som består av upphandlare, inköps- och avtalscontrollers som ansvarar för alla bolagets upphandlingar och uppföljning. Enheten har vuxit från en till tio personer på sex år.

Som administratör är du det administrativa expertstödet inom inköpsenheten. En stor del av uppdraget innebär  att självständigt fungera som support till alla anställda med mycket intern och extern kommunikation, bland annat via inköpsenhetens funktionsbrevlåda. Du ansvarar för inköpsenhetens diarieföring, både löpande och av större projekt. Du gör sekretessbedömningar och utlämnande av handlingar samt annan dokumenthantering i upphandlingsprocessen. Du arbetar också med registervård och innehållet i våra IT-verktyg och Intranät. I rollen ingår även samordning av möten och konferenser, ansvar för agendor och att föra mötesanteckningar. Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet och är övertygade om att vi tillsammans gör varandra bättre!

Kvalifikationer och erfarenhet

  • Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt
    arbete.
  • Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och är en van administratör.
  • Du har även erfarenhet av arbete i en koordinerande, kundserviceliknande roll samt erfarenhet av att arbeta med
    dokumenthantering.
  • Det är meriterande, men inte obligatoriskt, om du också har arbetat med registratur inom offentlig sektor förut.

Personliga egenskaper

I denna roll har du många kontaktytor och det är därför viktigt att du gillar att bygga relationer och är en god kommunikatör som tycker om att hjälpa andra. Du gillar att arbeta utifrån givna ramar och rutiner men kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter utan att det stör dig, du är med andra ord strukturerad, organiserad och förmår att planera ditt arbete väl. Vidare gillar du också ett utredande arbetssätt där du själv behöver söka svar på frågor.

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elma Hadziefendic på elma.hadziefendic@meritmind.se Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet GDPR-lagstiftningen)

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
  • Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan
  • skickas när du valt fil och klickar på öppna

Välkommen med din ansökan!

Tjänsten är tillsatt.